دعای فرج مرداد 90 - مسجدولیّ عصر(عجّل الله فرجه)محمّدآبادابوزیدآباد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مسجدولیّ عصر(عجّل الله فرجه)محمّدآبادابوزیدآباد


برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی انهار www.anhar.ir

چه عواملی موجب سلب توفیق انسان در انجام تکالیف و واجبات می شود؟
.

 آنچه باعث سلب توفیقات انسان در انجام تکالیف و واجبات می‏شود، چند چیز است:
1ـ خوردن غذای حرام و شبهه‏ناک،
2ـ ارتکاب گناهان (از قبیل غیبت، دروغ و جلسات لهو و لعب و ....)،
3ـ یکی دیگر از چیزهایی که این روزها بیشتر باعث سلب توفیق مخصوصا موفق نشدن به نماز اول وقت در صبح‏ها می‏شود، مسأله شب‏نشینی‏های بیهوده و نشستن پای فیلم‏ها و بعضی از برنامه‏های تلویزیون است. روشن است اگر انسان بخواهد تا دیر وقت بیدار بماند، هرگز موفق به نماز صبح اول وقت نخواهد شد. بنابراین هرکسی باید ببیند چه نقطه ضعفی در زندگیش دارد که مانع از انجام درست و به موقع عبادت‏هایش می‏شود).
در روایتی آمده است:شخصی به حضرت امیر(علیه السلام) عرض کرد:من هر چقدر می‏خواهم برای نماز شب بیدار شوم موفق نمی‏گردم؟حضرت در جواب فرمودند:«گناهانی که در روز انجام می‏دهی مانع می‏شوند».
برای حل این مشکل، نکات زیر را رعایت کنید:
1ـ غذای حلال بخورید،
2ـ شب‏ها با شکم پر نخوابید و غذای شما ساده و مختصر باشد،
3ـ حتما با طهارت بخوابید،
4ـ دعاها و سوره‏هایی که از طریق معصومین(علیهم السلام) رسیده بخوانید (مخصوصا برای این که هر ساعتی در شب بخواهید بیدار شوید آیه آخر سوره کهف را بخوانید: (قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحَى إِلَیَّ أَنَّمَا إِلَهُکُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَنْ کَانَ یَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلا صَالِحًا وَلا یُشْرِکْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا) .

  






نوشته شده در تاریخ جمعه 90 مرداد 21 توسط کانون فرهنگی مسجد ولی عصر(عج) محمدآباد ابوزیدآباد

امام خمینی (ره):
«و سعی کن از مجالسی که انسان را از یاد خدا غافل می کند پرهیز نمایی که با خو گرفتن به این مجالس، ممکن است از انسان سلب توفیق شود که خود مصیبتی است جبران ناپذیر» (نامه 61/2/8
به سید احمدآقا)

علامه طباطبایی (ره):
ممکن است انسان گاهی از خدا غافل شود و خدا یک تب سخت خطرناک چهل روزه به او بدهد، برای این که یک بار از ته دل بگوید: یا الله». (جرعه های جانبخش، نوشته غلامرضا گلی زوار، ص 380)

 
«گاهی یک عصبانیت، بیست سال انسان را عقب می اندازد». (ز مهر افروخته، نوشته سید علی تهرانی، ص
83)

آیه الله حسن زاده آملی:
«یکی از اهم مراقبات این است که انسان، واردات و صادرات دهانش را مواظب باشد... وقتی واردات انسان هرزه شد، صادرات او هم هرزه و پلید و کثیف می شود؛ یعنی قلم او هرزه و نوشته هایش زهر آگین خواهد شد». (مجموعه مقالات آیه الله حسن زاده، ص 126)

«رضایت امام بر زیارت امام مقدم است و از همین همدان هم می شود امام را زیارت کرد». (یادنامه آیه الله تألّهی همدانی، ص22


« می خواهی بدانی ایمان داری یا نه، ملاحظه کن ببین نماز صبحت قضا شود بیشتر غصه می خوری یا ده تومانت از بین برود». (همان، ص
90)






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90 مرداد 16 توسط کانون فرهنگی مسجد ولی عصر(عج) محمدآباد ابوزیدآباد

درباره نقش نماز جماعت در تربیت دینی فرزندان توضیح دهید.

پاسخ: 

برپایى فریضه‏هاى دینى به صورت دسته جمعى، در زندگى فردى و اجتماعى امت اسلام ، به ویژه در نسل جوان آثار مثبت معنوی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فراوانى دارد. در زیر به برخی از آن ها اشاره می-شود.
1- دانش آموزان یاد می گیرند و تمرین می کنند که نماز جماعت چگونه باعث وحدت صفوف مسلمانان و نزدیکى دل ها و تقویت کننده‏ روح اخوت و برادری میان آن ها است .
2- چون در نماز جماعت¬ها نوعى دید و بازدید مجانى از همدیگر نهفته است، سبب نشاط و سرور قلبی و انبساط روحی در جوانان می شود.
3- به وسیله نماز جماعت مؤمنان از مشکلات و نیازهاى یک¬دیگر آگاهی پیدا می کنند. به نیازمندان کمک می کنند. بدین وسیله روحیه همکاری و تعاون و مشارکت اجتماعى بین آن ها تقویت می شود.
4- نماز جماعت باعث تقویت شعور سیاسی و اجتماعی آنان می شود . آنها متوجه می شوند که نماز جماعت بهترین، پاک ترین و کم خرج‏ترین ‏اجتماعات است و نوعی نمایش قدرت و همبستگی مسلمانان نشان می دهد و باعث الفت دل ها و انسجام‏ در صفوف آن ها می شود.
5- نماز جماعت تفرقه‏ها و کدورت های بین آن ها را از بین می برد .
6- بیم در دل دشمنان مى‏افکند، منافقان را مایوس ‏مى‏سازد، خار چشم بدخواهان است. بدین وسیله احساس غرور و سر افرازی دینی هم در آنان تقویت می¬شود.
7- نماز جماعت باعث خروج برخی از جوانان از انزوا و غربت و به وجود آمدن نشاط و شادى و آرامش روحی در آن ها می شود.
8- اینگونه اجتماعات باعث انس پیدا کردن با افراد شایسته و مؤمن می شود که این مسئله برکات و الطافى را هم در بر خواهد داشت.
9- با این کار به یک سنت نیکو و ارزشمند اسلامى جامه عمل پوشانده‏ شده که مایه رسیدن ثواب و اجر اخروى خواهد بود.
10- نماز جماعت موجبات بهره‏مندی از معارف و مسائلى را که به مناسبت‏ها در مساجد و در جمعه و جماعات بیان مى‏شود، فراهم خواهد کرد؛ چرا که یکی از عرصه های دفاع از افکار و عقائد ، سنگر مساجد و جماعات است.






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90 مرداد 9 توسط کانون فرهنگی مسجد ولی عصر(عج) محمدآباد ابوزیدآباد

چرا بعضى دعاها مستجاب نمى‏شود؟





نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90 مرداد 2 توسط کانون فرهنگی مسجد ولی عصر(عج) محمدآباد ابوزیدآباد

آیا خدا به عبادات ما نیاز دارد که فرمان داده نماز بخوانیم و رو به کعبه بایستیم؟

اگر همه مردم رو به خورشید خانه بسازند چیزى به خورشید اضافه نمى‏شود و اگر همه مردم پشت به خورشید خانه بسازند، چیزى از خورشید کم نمى‏شود. خورشید نیازى به مردم ندارد که رو به او کنند، این مردم هستند که براى دریافت نور و گرما باید خانه‏هاى خود را رو به خورشید بسازند.
خداوند به عباداتِ مردم نیازى ندارد که فرمان داده نماز بخوانند. این مردم هستند که با رو کردن به او از الطاف خاص الهى برخوردار مى‏شوند و رشد مى‏کنند.
قرآن مى‏فرماید: اگر همه مردم کافر شوند، ذرّه‏اى در خداوند اثر ندارد، زیرا او از همه انسان‏ها بى‏نیاز است. «اِن تکفروا انتم و مَن فى الارض جیمعاً فانّ اللّه لغنىٌّ حمید»(سوره ابراهیم، آیه 8 .)





نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90 مرداد 2 توسط کانون فرهنگی مسجد ولی عصر(عج) محمدآباد ابوزیدآباد
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin

ابزار وبلاگ